Presentació
Conceptes bàsics
Tal com establix l'Art. 8.1 de l'Ordenança Municipal Reguladora de l'Ús de l'Administració Electrònica aprovada en sessió ordinària de 4 de febrer del 2011 es crea la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Xàtiva disponible en l'adreça www.xativa.Es.
En esta seu, es posa a disposició dels ciutadans, la relació de servicis i el mode d'accés als mateixos, mantenint-se coordinat amb la resta de punts d'accés electrònic de l'Administració municipal i els seus Organismes Públics.
La Seu Electrònica és una oficina virtual que l'Ajuntament de Xàtiva posarà en marxa en Internet per a atendre el dret dels ciutadans i interactuar amb l'Administració per mitjans electrònics, tal com establixen:
- Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als Servicis Públics.
- Reial Decret 1671/2009, de 6 de novembre, pel que es desenrotlla parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als servicis públics.
- Llei 3/2010, de 5 de maig, de la Generalitat, d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana.
Fonaments de l'Oficina Virtual
Les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) estan revolucionant la forma en què les persones i les empreses es comuniquen entre si. En este context, les Administracions Públiques, compromeses amb el seu temps i amb el principi d'eficàcia que enuncia l'article 103 de la Constitució Espanyola, estan adaptant-se progressivament a estos canvis per a poder oferir als ciutadans els avantatges i possibilitats d'esta nova manera de comunicació.
Avantatges d'usar l'Oficina Virtual
Les TIC permeten acostar l'Administració als ciutadans, de tal manera que, des de la seua pròpia casa o lloc de treball, poden realitzar el mateix tràmit que abans feien de forma presencial, estalviant-se desplaçaments i temps d'espera. A més, l'Oficina Virtual permet usar les aplicacions disponibles els 365 dies de l'any les 24 hores del dia.